Original title:
Marketing počítačové hry z pohledu youtubera
Translated title:
Computer game marketing from the view of youtuber
Authors:
Gause, Matěj ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Slaba, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce Marketing počítačové hry z pohledu youtubera je charakterizovat nejmodernější postupy při ovlivňování mas hráčů počítačové hry War Thunder prostřednictvím služby Youtube a sociální sítě Facebook. Jedná se o skutečný projekt, během jehož budování autor vytvořil obrovskou komunitu fanoušků hry War Thunder čítající více než 10 000 lidí na Youtube a skoro 4 500 lidí na Facebooku. Na tyto hráče pak aplikoval nejnovější trendy a inovativní postupy spojené s propagací herního obsahu. Tato práce jasně dokazuje, že oba dva kanály se můžou kladně podepsat na zisku z mikrotransakcí počítačových her založených na freemium obchodním modelu. Na detailním rozboru obou propagačních kanálů podává pak detailní a ucelený pohled do nitra jednoho z největších herních fenoménů historie.The goal of the dissertation Marketing of PC game from the view of Youtuber is to characterize the latest practices in influencing masses of players of War Thunder PC game through video service Youtube and social network Facebook. This is a real project during which author created a large community of fans around the game counting more than 10 000 people on Youtube and almost 4 500 people on Facebook. Author applied the latest trends and the most innovative practices in connection with a traditional promotion of gaming content. This work shows that both channels can have a positive impact on the gaming company revenue from microtransactions based on freemium business model. Author also describes detailed and comprehensive view on one of the biggest gaming phenomenon in history.
Keywords:
free to play; freemium; Gaijin; letadla; lodě; mmo; počítačové hry; tanky; War Thunder; free to play; freemium; Gaijin; letadla; lodě; mmo; počítačové hry; tanky; War Thunder
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48769