Original title:
Specifika internetového marketingu na ruském trhu
Translated title:
Specifics of internet marketing in Russian market
Authors:
Chernutskiy, Stanislav ; Stříteský, Václav (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na specifika a význam internetového (online) marketingu v podmínkách ruského trhu. Práce definuje rizika a příležitosti vyplývající z koexistence lokální a globální platformy, jejich role a účinnost v moderním marketingu. V teoretické části jsou popsány nejnovější trendy, vybrané nástroje a způsoby měření internetového marketingu. Praktická část obsahuje ukázku implementace informací a poznatků popsaných v teoretické části a charakterizuje ruský trh internetového marketingu. V diplomové práci se zdůrazňuje důležitost využívání jak globální, tak lokální platformy, má-li být dosaženo co nejlepších výsledků. Dokazování vychází z obdobných marketingových kampaní vedených v aplikacích Yandex Direct a Google AdWords.The master thesis is focused on specifics and importance of internet (online) marketing in terms of Russian market. Thesis determines threats and opportunities arising of coexistence of local and global platforms, their role and effectiveness in modern marketing. The theoretical part describes modern trends, selected tools and measurement methods of internet marketing. The practical part contains implementation of knowledge obtained in the theoretical part and analysis of internet marketing in Russia. Diploma work underlines the importance of using both global and local platforms for the best results. The evidence is based on similar performance marketing campaigns in Yandex Direct and Google AdWords.
Keywords:
internet marketing; online advertising; PPC; Russia; Yandex; internetový marketing; online; PPC; Rusko; Yandex
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48665