Original title:
Ocenění společnosti BONAVITA, spol. s.r.o.
Translated title:
Valuation of the company BONAVITA, spol. s.r.o.
Authors:
Miksová, Šárka ; Strouhal, Jiří (advisor) ; Boukal, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je stanovení hodnoty společnosti BONAVITA, spol. s.r.o. k datu 31. 12. 2014 na základě veřejně přístupných informací. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První z nich je část teoretická, kde jsou vysvětleny pojmy, metody a postupy, které jsou následně využity v rámci praktické části. Ta začíná představením společnosti, následuje strategická a dále finanční analýza, jejichž cílem je zhodnocení vnitřního a vnějšího okolí, finančního zdraví společnosti a ověření tzv. going concern principu. V další fázi je vypracován plán generátorů hodnoty, na jejichž základě je poté sestaven finanční plán, který obsahuje rozvahu a výkaz zisku a ztrát pro období let 2015 až 2019. Finanční plán je podkladem pro samotné stanovení hodnoty společnosti, pro které je využita výnosová metoda diskontovaných peněžních toků ve formě entity, která je následně porovnána s účetní hodnotou čistých aktiv společnosti.The main goal of this diploma thesis is a valuation of the company BONAVITA, spol. s.r.o. referring to 31st December 2014. Valuation process is based on publicly available data such as company´s annual reports. The diploma thesis consists of two main parts. The first is the theoretical part providing explanation and description of basic terminology, methods and approaches used in this particular valuation process. The practical part begins with a company introduction, followed by strategic and financial analysis in order to analyse the environment and financial health of the company. After that the value drivers are planned and on this basis the financial plan, which consists of a balance sheet and income statement, is formulated for the period from 2015 until 2019. The financial plan is a key element for valuation of the company using the DCF entity method which is compared to the book value of company´s net assets.
Keywords:
company valuation; DCF entity method; financial analysis; financial plan; strategic analysis; value drivers; finanční analýza; finanční plán; generátory hodnoty; metoda DCF entity; oceňování společnosti; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48357