Original title:
Vliv koupěchopnosti na nabídku a poptávku v cestovním ruchu ČR
Translated title:
The impact of purchasing power on the supply and demand in tourism of the Czech Republic
Authors:
Slavíčková, Catherine ; Jarolímková, Liběna (advisor) ; Bakos, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vlivem koupěschopnosti českých domácností na nabídku a poptávku v cestovním ruchu České republiky. Jsou rozebrány jednotlivé složky trhu cestovního ruchu České republiky, analyzováno spotřební chování účastníků cestovního ruchu v závislosti na výši disponibilních příjmů a způsoby reakce poskytovatelů služeb na tyto vlivy.The bachelor thesis deals with the influence of Czech households' purchasing power on the supply and demand in the tourism market of the Czech Republic. Furthermore, various components of the tourism market of the Czech Republic are discussed, including but not limited to consumer behavior of Czechs in tourism depending on the households' disposable income or the ways service providers can position themselves towards the customers.
Keywords:
consumer behavior; purchasing power; tourism market; koupěschnost; spotřební chování; trh cestovního ruchu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39520