Original title:
Komparace spotřebního chování v ČR a v Německu
Translated title:
Comparison of Consumer Behaviour in the Czech Republic and Germany
Authors:
Murcková, Lucia ; Postler, Milan (advisor) ; Brom, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je provést komparaci spotřebního chováni daných zemí. V teoretické části se věnuji vymezení a definici spotřebního chování, následně jeho klíčovým určovatelům a charakteristice kulturního zázemí. Stěžejní část tvoří vlastní výzkum, kde na základě online dotazníku o 40 otázkách zkoumám jednotlivé rysy spotřebitelů v daných zemích. Následně vyhodnocuji výsledky šetření a pokouším se je interpretovat v zejména kulturních souvislostech.The main purpose of this master thesis is to provide a comparison of consumer behaviour in given countries. In theoretical part, the definition of consumer behaviour is provided, followed by its key determinants along with characteristics of cultural background. Crucial focus though lies in the actual research, where I explore individual features of consumers in respective countries, all on the basis of an extensive online questionnaire. Subsequently, I evaluate the results of research and I try to interpret them mainly in cultural context.
Keywords:
Consumer behaviour; cultural context; Czech Republic; Germany; market research; nákupní chování; Německo; spotřební chování; výzkum trhu; Česká republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39728