Original title:
Public Relations v monopolní organizaci
Translated title:
Public relations in monopoly organization
Authors:
Vít, Michal ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se za pomoci dostupné literatury a zjištěných faktů snaží analyzovat přístup k problematice public relations u monopolního dodavatele vodárenských služeb. Zákazníci monopolních organizací jsou často přesvědčeni, že s nimi jejich dodavatel nekomunikuje tak, jak by měl. Předpokladem, který se tato práce snaží potvrdit nebo vyvrátit je, že v prostředí nedokonalé konkurence nebude mít firma takovou snahu komunikovat se svými klienty, jako v prostředí dokonalé konkurence. Další otázkou je, zda se případná marketingová snaha odráží ve zvýšení zisku, či nikoliv. V práci bylo využito i vlastních dotazníkových šetření, která měla potvrdit, či vyvrátit výsledky výzkumů, které publikují samotné organizace.Diploma thesis, with the help of available literature and facts we attempt to analyze the approach to the issue of monopoly providers and their engagement in public relations within the water service industry. Customers of monopolistic organizations are often of the impression that such a supplier does not communicate and interact with them as well as they should. This work will attempt to prove or disprove that in an environment of imperfect competition a supplier does not have firm desire to communicate with their clients compared to an environment of perfect competition. Another question is whether monopolistic organizations who invest in marketing initiatives will increase their profits or not. The work will use its own published in-house surveys, which should confirm or refute the results of this research.
Keywords:
corporate design; monopoly organization; public relations; corporate design; monopolní dodavatel; public relations
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39558