Original title:
Aktivity společenskej zodpovednosti firmy Orange Slovensko
Translated title:
Activities of corporate social responsibility of the company Orange Slovakia
Authors:
Bačovčinová, Anna ; Kořánová, Helena (advisor) ; Plášková, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom bakalárskej práce" Aktivity spoločenskej zodpovednosti firmy Orange Slovensko" je zmapovanie aktivít spoločenskej zodpovednosti spoločnosti Orange Slovensko. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť objasňuje základné pojmy potrebné pre pochopenie problematiky. Praktická časť je venovaná spoločnosti Orange, analýze jej konceptu spoločenskej zodpovednosti a porovnaniu správy o CSR so štandardom GRI. Pomocou dotazníkového prieskumu bol zisťovaný postoj zákazníkov ku konceptu spoločenskej zodpovednosti spoločnosti a vplyv konceptu na ich nákupné rozhodovanie. Záver práce obsahuje zhodnotenie politiky spoločnosti, odporúčania a návrhy do budúcnosti.Cílem bakalářské práce "Aktivity společenské odpovědnosti firmy Orange Slovensko" je zmapování aktivit společenské odpovědnosti společnosti Orange Slovensko. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část objasňuje základní pojmy potřebné pro pochopení problematiky. Praktická část je věnována společnosti Orange, analýze jejího konceptu společenské odpovědnosti a srovnání zprávy o CSR se standardem GRI. Pomocí dotazníkového průzkumu byl zjišťován postoj zákazníků ke konceptu společenské odpovědnosti společnosti a vliv konceptu na jejich nákupní rozhodování. Závěr práce obsahuje zhodnocení politiky společnosti, doporučení a návrhy do budoucna.Purpose of the bachelor thesis titled "Activities of corporate social responsibility of the company Orange Slovakia" is to analyze the social responsibility activities of the company Orange Slovakia. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part focused on the basic terms necessary to understand the issues. The application part of the thesis is dedicated to autor's research of the company , the analysis of its CSR concept and comparison with GRI standard. Using a questionnaire survey was discovering the attitude of the customers to the concept of CSR and its impact on their buying decisions. The conclusion includes assessing the company's policy, recommendations and suggestions for the future.
Keywords:
Corporate social responsibility; GRI standard; Orange Slovakia; tripple bottom line; GRI standard; Orange Slovensko; společenská odpovědnost; tripple bottom line
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42031