Název:
Využití kognitivních aspektů člověka při návrhu a propagaci webových stránek komerčního subjektu
Překlad názvu:
The use of cognitive aspects of human in design and promotion of commercial website
Autoři:
Chramosta, Adam ; Smutný, Zdeněk (vedoucí práce) ; Bečev, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využitelnosti kognitivních aspektů člověka v souvislosti návrhu designu a rozmístění komponent komerčních webových stránek. Cílem práce je vysvětlit jednotlivé pojmy a představit výzkumné metody, a tyto metody pak prakticky využít k návrhu webových stránek. V Teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a k nim jsou představeny relevantní vědní obory s jejich zobrazovacími metodami. Podrobněji je pak popsán eye-tracking, který pro svou jednoduchost a použitelnost je pro tuto práci podstatný. V poslední kapitole teoretické části jsou popsány charakteristiky webových stránek. V této kapitole jsou také uvedeny relevantní zahraniční studie, jež mají vztah k tématu této práce. Praktická část obsahuje eye-trackingovou studii vybrané webové stránky zaměřenou na ověření jejího vzhledu. V experimentu jsou uvedeny výzkumné otázky zabývající se správností rozmístění komponent webových stránek, postup provedení experimentu a následně je popisován výsledek a vyhodnocení výzkumných otázek. Závěrem jsou diskutovány navrhnuté změny vycházející z daného experimentu vedoucí k lepšímu návrhu rozložení prvků webové stránky,jež povedou také k pozitivním dopadům v oblasti propagace, zvláště pak využití webové stránky jako landing page.Bachelor thesis follows up the utilization of cognitive aspects of human in relation to the design and component allocation of commercial websites. The aim is to explain the various terms and introduce research methods, and these methods then practically use for designing web pages. In the theoretical section are explained the basic terms and their relevant disciplines with their imaging methods. With more details is described by eye -tracking for its simplicity and usability is essential for this thesis. In the last chapter of the theoretical part is described the characteristics of a website. This chapter also lists the relevant international studies which are related to the topic of this work. The practical part contains eye-tracking study on selected website verifying its appearance. In the experiment are given research questions dealing with an accuracy component placement website, the procedure of the experiment and subsequently described the outcome and evaluation research questions. In conclusion, the proposed changes are discussed based on the experiment, leading to a better layout design elements of the website, which will have positive impacts in terms of promotion, especially the use of website as a landing page.
Klíčová slova:
e-shop; eye-tracking; kognitivní aspekt; kognitivní věda; webová stránka; cognitive aspect; cognitive science; e-shop; eye-tracking; website
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41716