Original title:
Sociální sítě v podnikové praxi a problematika jejich implementace
Translated title:
The issue of implementation of social networking in business practice
Authors:
Uhlíř, Michal ; Basl, Josef (advisor) ; Fortinová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je poskytnou vhled do problematiky podnikových sociálních sítí jako nástrojů typu ESN (Enterprise Social Network), dalších kolaborativních nástrojů a nástrojů sociální interakce, které mohou jejich uživatelům usnadnit jednotlivé pracovní úkony a zároveň tak přispívat k celkovému zvýšeni efektivity společnosti. Dále pak nabídnout seznámení s jejich nabízenými funkcemi a vlastnostmi, robustnostní a jednoduchostí, výhodami a nevýhodami. Zároveň nabízí praktický návod jak postupovat při implementaci podnikové sociální sítě, či jiného nástroje sociální interakce v praxi a čeho se zároveň vyvarovat. Celá práce je koncipována do tří částí, které jsou logicky propojeny. První část je teoretickou, kde je probrána základní problematika sociálních sítí jako takových. V druhé části je probrán pojem podnikových sociálních sítí, problematika jejich implementace a zároveň jsme seznámeni hlavními produkty na trhu. Třetí částí je vyhodnocení průzkumu o využívání sociálních sítí v podnikové praxi. Práce tak přináší komplexní náhled do problematiky podnikových sociálních sítí a jejich implementace.The aim of this paper is to provide insight into the issue of enterprise social networking (ESN), other collaborative tools , and instruments of social interaction that can facilitate users their individual work tasks as well as contribute to the overall increase in enterprise efficiency. Futhermore, it offer the familiarization with their available functions and features, robustness and simplicity, advantages and disadvantages. It also offers practical guidance for the implementation of enterprise social networks, or other instrument of enterprise social interaction and what to avoid. The entire paper is conceived to three parts that are logically linked. The first part is theoretical, which is discussed fundamental issues what are social networks about. The second part discussed the concept of corporate social networks, the issue of implementation and at the same time this paper shows the major products to the market. The third part is a survey which evaluate the use of social networking in business practice. The paper thus provides a comprehensive
Keywords:
Box; Chatter; enterprise social networks; ESN; IBM Cinnections; Jive; Podio; Sap Jam; Sharepoint; social media; social networks; Web 2.0; WebEx; Yammer; Box; Chatter; ESN; IBM Connections; Jive; Podio; Podnikové sociální sítě; Sap Jam; Sharepoint; Sociální média; Sociální sítě; Web 2.0; WebEx; Yammer
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41322