Název:
Zdroje hodnotového a cenového vnímaní klientů velké banky
Překlad názvu:
Sources of value and price perception of the big bank clients
Autoři:
Melnik, Dzmitry ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Tahal, Radek (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce popisuje teoretické základy hodnotově orientované ceny, proces její tvorby a demonstruje teorii v praxi na reálném případu hledání klíčových zdrojů hodnotového a cenového vnímání klientů velké české banky. Dále popisuje, jak vnímá zákazník hodnotu a cenu, co jeho vnímání ovlivňuje, jak je možné dnes efektivně zkoumat, měřit a vytvořit hodnotově orientovanou cenu pro zákazníka pomocí segmentace a komunikace. Aplikační část popisuje proces identifikace zdrojů vnímání hodnoty a ceny přes výzkum od stolu, kvalitativní a kvantitativní výzkumu trhu - konkrétně hloubkové rozhovory a analýzu odvozené důležitosti atributů, která dokáže určit sílu jednotlivých vlastností produktu a ceny na vnímání klienta. Práce uvádí nejdůležitější vlastnosti vnímání pro nejmenovanou velkou českou banku, která zápasí s odlivem klientů do malých bank. Práce navrhuje, jak daný odliv zastavit a zlepšit vnímání banky na trhu mezi klienty i neklienty.The masters' thesis introduces theoretical basis to value-based pricing and the process of price creation. It demonstrates the implementation of theory upon real business case identifying the sources of value and price perception of a big Czech bank. Moreover, the thesis describes, how customer perceives the value and price, what factors influence his perceptions, how to effectively measure these perceptions and how to create value-based pricing through segmentation and communication. Application chapter describes the identification process of sources of value and price perceptions by providing desk research, qualitative and quantitative market research - concretely in-depth interviews and derived importance of attributes method, which quantifies the strength of product and price drivers on customer's perception. The thesis makes a list of the most important "value for money" drivers of unnamed Czech bank, which struggles with clients' churn to direct banks. The thesis proposes solutions to stop this churn and to improve bank image on the market among both clients and non-clients.
Klíčová slova:
hodnotově orientovaná tvorba ceny; tvorba ceny; vnímání ceny; vnímání hodnoty; price perception; pricing; value perception; value-based pricing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41962