Original title:
Nástroje propagace destinací založené na moderních technologiích a jejich využití městskými úřady
Translated title:
Methods and strategies for advertising holiday destinations based on modern technologies and their utilization by municipal authorities
Authors:
Hofrajtrová, Helena ; Vláčil, Jan (advisor) ; Mitwallyová, Helena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá činností veřejné správy v oblasti propagace destinací. Konkrétně je zaměřena na přístup městských úřadů k využití moderních technologií pro rozvoj turismu a zvýšení povědomí o městě. V teoretické části práce je popsána role veřejné správy v cestovním ruchu a při propagaci destinací. Jejím jádrem je představení jednotlivých nástrojů, které městské úřady mohou používat k propagaci území, s přihlédnutím zejména k využití informačních a komunikačních technologií. V praktické části je analyzováno užití popsaných nástrojů u vybraných měst. Cílem práce je na základě této analýzy vyhodnotit přístup městských úřadů k moderním formám propagace destinací.The thesis inquires into public administration activities in the sphere of advertising holiday destinations. It specifically concentrates on the approach of municipal authorities regarding utilization of modern technologies for the growth of the tourist industry and increase of public awareness of their towns. In the theoretical section, the role of public administration in tourism and advertising holiday destinations is described. It focuses on introducing particular methods and strategies that can be used by municipal authorities to publicise their territories, taking into account utilization of information and communication technologies. In the practical part, utilization of the delineated strategies is analysed for selected towns. The aim of the thesis is -- on the basis of this analysis -- to assess the approach of municipal authorities to modern forms of advertising holiday destinations.
Keywords:
advertising; modern technologies; municipal authority; public administration; tourist industry; moderní technologie; městský úřad; propagace; turismus; veřejná správa
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42664