Original title:
Děti - cílová skupina v marketingu
Translated title:
Children as a target group in marketing
Authors:
Daňhelková, Barbora ; Khelerová, Vladimíra (advisor) ; Vojtíšek, Zdeněk (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá dětmi jako specifickou cílovou skupinou v marketingu. První část práce se věnuje vymezením teoretických pojmů souvisejících s marketingem a dětmi jako cílovou skupinou. Druhá, praktická, část se zabývá vlivem dětí na nákupní chování svých rodičů. Cílem práce je zanalyzovat, jaký mají děti vliv na nákupní chování svých rodičů při probíhajících kampaní zaměřených na děti vybraných retailingových řetězců. Primární data byla získána dotazováním v písemné a online formě. Na základě výsledků vlastního šetření lze říci, že děti jsou ve velké míře kampaní ovlivněny. Děti vyžadují aktivní účast svých rodičů na dané kampani, a ti jsou kvůli nim ochotni zvýšit hodnotu svého nákupu.This bachelor thesis deals with children as a specific target group in marketing. First part of this thesis deals with defining theoretical concept related to marketing and children as target group. Second part is focused on the influence of children on the shopping behaviour of their parents. The aim is to analyze what is the impact of campaigns of the retail chains aimed at children and how they influence the shopping behaviour of the parents of children. Primary data were collected by survey in electronic and written form. Based on the result of own survey it is possible to say that children are largely influenced by the campaigns. Children demand active participation of their parents on the campaigns and also the parents are willing to increase the value of their purchase for them.
Keywords:
Advertising; Children as a target group; Influence of children to shopping behaviour; Marketing communication; Děti jako cílová skupina; Marketingová komunikace; Reklama; Vliv dětí na nákupní chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41989