Original title:
Využití potenciálu sociálních médií pro korporátní komunikaci
Translated title:
Exploitation of the Potential of Social Media for Corporate Communication
Authors:
Škoda, Michal ; Stříteský, Václav (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá využitím sociálních médií v marketingové a korporátní komunikaci. V teoretické části se práce zaměřuje na důvody, proč uživatelé sociální sítě využívají a proč se na nich spojují se značkami, představuje nejvýznamnější sociální sítě na českém trhu a jejich marketingový potenciál. Praktická část práce je zaměřena na analýzu využití sociálních sítí pivními značkami u nás za použití analytického nástroje Socialbakers Analytics. Následně je provedeno porovnání s korporátní komunikací velké světové pivovarské společnosti. V závěrečné fázi práce je vyhodnocen provedený online průzkum zaměřený na využití sociálních sítí českými uživateli a jejich postoj k možnosti setkávat se s korporátní komunikací společnosti Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích. Závěr obsahuje doporučení ohledně kanálů a témat používaných v korporátní komunikaci na sociálních sítích této velké české pivovarské společnosti.This thesis deals with the use of social media in marketing and corporate communication. The theoretical part focuses on the reasons why users use social media and why they are connecting with brands and presents the most important social media platforms on the Czech market and their marketing potential. The practical part is focused on the analysis of the use of social media by Czech beer brands using analytical tool Socialbakers Analytics. Following is a comparison of corporate communication of a major world brewing company. The final part of the thesis evaluates a conducted online survey focused on the use of social media by Czech users and their approach to the possibility of encountering the corporate communication of Plzeňský Prazdroj on social media platforms. The conclusion contains recommendations on channels and topics used in corporate communications on social media channels of this Czech brewing company.
Keywords:
brand; corporate communication; marketing; public relations; social media; korporání komunikace; marketing; public relations; sociální média; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41627