Original title:
Marketingová situační analýza vybrané společnosti
Translated title:
Marketing Situational Analysis of a chosen Company
Authors:
Kočárníková, Dominika ; Svoboda, Petr (advisor) ; Ezrová, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této bakalářské práce je analýza současného stavu vybrané společnosti, která se zabývá potravinářským průmyslem. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, marketingového mixu a analýze marketingového prostředí. Praktická část se zabývá obchodní společností Vodňanská drůbež, a.s. Popisuje marketingový mix této společnosti a pomocí PEST analýzy makroprostředí a analý-zy mikro a vnitřního prostředí ji analyzuje. V závěru jsou navržena doporučení vycházející ze SWOT analýzy.This Bachelor thesis focus on the present condition analysis of the selected company, which is involved in a food processing. Fundamental terms such as Marketing mix and an Analysis of the marketing environment are specifically defined in the Theoretical part of this theis. The practical part deals with trading company Vodňanská drůbež, a.s. It describes marketing mix of this company, with the PEST analysis of macro, micro and internal environment. There are the proposed recommendations based on SWOT analysis in the final part of the thesis.
Keywords:
marketing; marketing environment; marketing mix; SWOT analysis; marketing; marketingové prostředí; marketingový mix; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46298