Original title:
Marketingová strategie firmy K-Consult na domácím a zahraničním trhu
Translated title:
Marketing strategy of K-Consult in a domestic and foreign market
Authors:
Hanzálek, Jan ; Gullová, Soňa (advisor) ; Stara, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je analýza marketingové strategie firmy K-Consult za použití SWOT analýzy, marketingového mixu a dalších. Teoretická část obsahuje obecnou charakteristiku marketingových strategií, marketingového řízení, SWOT analýzy a PEST analýzy. Praktická část je již zaměřena na aplikaci výše uvedených postupů konkrétně na firmu K-Consult. Dále je i firma porovnána s konkurencí. Závěr je zaměřen na celkové shrnutí a navrhnutí možných vylepšení do budoucna.The purpose of this work is to analyze marketing strategy of K-Consult company by using SWOT analysis, marketing mix and others. The theoretical part contains general characteristics of marketing strategies, SWOT analysis, marketing management, marketing mix and PEST analysis. The practical part aims to apply those procedures specifically on K-Consult. Moreover, the firm is compared with its rivals. The end supposes to sum up the whole information and suggests possible improvements in the future.
Keywords:
Comparison with rivals; K-Consult; Marketing mix; Marketing strategy; PEST analysis; SWOT analysis; K-Consult; Marketingová strategie; Marketingový mix; PEST analýza; Porovnání s konkurencí; SWOT anaýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44963