Original title:
Porovnání postavení distribučních značek v České republice a Velké Británii
Translated title:
Comparing position of private labels in the Czech Republic and the UK
Authors:
Švalbová, Barbora ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Postler, Milan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce porovnává a vyhodnocuje vývoj a současné postavení distribučních značek na trhu České republiky a Velké Británie. Porovnání je provedeno na základě dat společnosti AC Nielsen a IRI World Wide. Trhy byly porovnány z hlediska koncentrace trhu, investic do vlastních značek či propagačních aktivit, analýzy chování spotřebitele a vývoje prodeje distribučních značek v období ekonomické recese. Podařilo se prokázat, že slabé postavení distribučních značek na českém trhu, oproti trhu britskému, je dané slabou koncentrací maloobchodního trhu, nízkých investic do vlastních značek, špatná image a zejména vysoká propagační aktivita značkových výrobků v období ekonomické recese.The thesis compares and evaluates the current status of development and position of private labels on the market in the Czech Republic and Great Britain. The comparison is based on the data of AC Nielsen and IRI World Wide. Markets were compared in terms of market concentration, investment in own brands or promotional activities, analysis of consumer behavior and the evolution of private labels sales during the economic recession. The thesis proved that the weak position of private labels on the Czech market, compared to the UK market, is low concentration of the retail market, low investments in private labels, poor image and particularly high promotional activities branded products during the economic recession.
Keywords:
economic recession; market concetration; private labels; promotional activities; retail market; distribuční značky; ekonomická recese; koncentrace trhu; maloobchodní trh; propagační aktivity
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45188