Original title:
Cenová a marketingová strategie 3* hotelu v Liberci
Translated title:
Pricing and marketing strategy of a three-star hotel in Liberec
Authors:
Lampelová, Martina ; Jenčková, Jiřina (advisor) ; Valentová, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analýza chodu konkrétního hotelu v Liberci, odhalit slabé stránky a nedostatky v systému vedení a propagace hotelu a následně uvést návrhy na zlepšení. Potřebné informace byly získány vlastním výzkumem a z dotazníku pro zaměstnance a vybraný vzorek hostů. Teoretické informace jsou použity z odborných publikací, časopisových a internetových článků.The aim of the thesis is to analyze the operation of a specific hotel in Liberec, identify weaknesses and deficiencies in management and promotion of the hotel and then give suggestions for improvement. The information necessary has been obtained from own research and from the questionnaire for employees and selected sample of guests. Theoretical information was used from professional publications, magazines and online articles.
Keywords:
Hotel; Hotel Management; Marketing; Pricing strategy; Promotion; cenová strategie; hotel; management hotelu; marketing; propagace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46018