Original title:
Marketingová analýza vinotéky
Translated title:
Marketing Analysis of the Wine Shop
Authors:
Glížová, Zuzana ; Mlejnková, Lena (advisor) ; Netková, Jarmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analýza marketingových nástrojů vinárny Víno-klub. Teoretická část se zmiňuje o marketingu v obecné rovině, marketingovém mixu v cestovním ruchu, klasifikaci vín a chování českého spotřebitele vína. Praktická část se zabývá analýzou konkrétních marketingových nástrojů ve Víno-klubu a její aplikací na reálnou činnost vinotéky. Dále pak dochází ke zhodnocení marketingového mixu provedeným dotazníkovým šetřením. A v úplném závěru práce se nachází nástin doporučení, návrhů a opatření ke zlepšení kvality poskytovaných služeb.The aim of the thesis is to analyse marketing tools in the wine shop Víno-klub. The theoretical part deals with the marketing in general, marketing mix in the tourism industry, wine classification and the consumer behaviour for wine in the Czech republic. The practical part concerns with the analysis od the specific marketing tools in Víno-klub and its application to practise. Then the marketing mix is assessed by a questionnaire. At the very end, there is an outline of the recommendations, proposals and measures for improving the quality of the provided services.
Keywords:
marketing; sale; tourism services; wine; wine shop; marketing; prodej; služby cestovního ruchu; vinotéka; víno
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46013