Original title:
Pivo jako motiv cestovního ruchu
Translated title:
Beer as a stimulus of tourism in the Liberec region
Authors:
Marek, Tomáš ; Mlejnková, Lena (advisor) ; Voříšková, Barbora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V této práci je vymezen a charakterizován Liberecký kraj z pohledu geografického a z pohledu cestovního ruchu. Následně je v práci vymezeno pivo jako motiv cestovního ruchu, popsáno pivo v historických souvislostech a význam piva pro českou kulturu. Hlavní cílem práce je charakterizovat cestovní ruch spojený s pivem v Libereckém kraji, a to v jeho konkrétních podobách, shrnutí těchto poznatků a vytvoření doporučení. Pro tyto účely byly použity metody kompilace a komparace z dostupných sekundárních zdrojů a interview se zainteresovanými osobami. Dílčím cílem práce v praktické části je navrhnout produkt cestovního ruchu vycházející z nasbíraných informací v předešlé části práce, z vlastního pozorování, ale i ze sekundárních zdrojů jako jsou zprávy v periodickém nebo denním tisku nebo z rozhovorů se zainteresovanými osobami. Tento produkt má formu zájezdu za atraktivitami spojenými s pivem na vybraném území.The Liberec region is defined and characterized from the point of view of geography and tourism in the thesis. Next, beer is defined as a stimulus of tourism, it is described in historical context and the importance of beer for the Czech culture is described as well. The main aim of the thesis is to characterize tourism connected with beer in the Liberec region in its specific examples, to summarize these findings and to create recommendations. For these reasons, methods of compilation and comparizon gained from available secondary sources and interviews with interested parties were used. A partial goal of theses in the practical part is to design a product of tourism based on accumulated information from the previous part, an own observation, the secondary sources and the interviews with interested parties. This product has the form of a tour of the attractions connected with beer in a chosen area.
Keywords:
Beer; The Liberec region; tourism; Cestovní ruch; Liberecký kraj; Pivo
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46057