Original title:
CGI - využití v multimédiích a ekonomická nákladnost
Translated title:
Utilization and economic costs of computer-generated imaginary in advertising
Authors:
Šulíček, Petr ; Vondra, Zdeněk (advisor) ; Šedivá, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce si klade za cíl nalézt odpověď na otázku, kdy a proč se počítačem generované vizuální výstupy (Computer-generated imaginary, dále CGI) používají v reklamní multimediální tvorbě. Pokouší se najít a pojmenovat specifika, která použití CGI nástrojů přináší, včetně nároků na IT infrastrukturu a způsob práce. Práce má v teoretické části za úkol pomocí výzkumu "Vysílání Super Bowl -- výskyt CGI v reklamních spotech" potvrdit nebo vyvrátit předpoklad, že vzrůstá popularita CGI nástrojů při tvorbě reklamního multimediálního obsahu. V praktické části práce ukazuje postup tvorby statického reklamního vizuálu a animace pomocí nástrojů CGI. Porovnává ho z pohledu technického a ekonomického s projektem s podobným audiovizuálním výstupem dosaženým konvenčními nástroji na příkladu práce fotografa v ateliéru. Práce v závěru zhodnotí výsledky porovnání.The thesis aims to answer the question of when and why is Computer-generated imaginary (CGI) used in advertising and marketing. The work attempts to locate and identify the specifics that came along using CGI tools, including requirements for IT infrastructure and workflow. The theoretical part describes the research "CGI commercials during Super Bowl broadcasting" to confirm or refute the postulate that the popularity of CGI in advertisement is growing. The practical part shows the process of creating static advertising visuals and animation using CGI tools and compares it in terms of technical and economic costs with similar audiovisual output achieved by conventional tools, such as the works of photographer in the studio. Finally the thesis evaluates the results of comparison.
Keywords:
3ds Max; advertising; CGI; Computer-generated imaginary; economic costs; multimedia; 3ds Max; CGI; Computer-generated imaginary; ekonomická nákladnost; multimédia; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45658