Název:
Využitie sociálnych sietí pri nábore zamestnancov
Překlad názvu:
Use of social networks for recruitment
Autoři:
Ondejková, Ľubomíra ; Böhmová, Lucie (vedoucí práce) ; Malinová, Ludmila (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá sociálnymi sieťami a ich využitím pri nábore nových zamestnancov. Jej cieľom je posúdiť, či sa sociálne siete môžu stať hlavnou metódou pri nábore zamestnancov, zistiť názor náborových pracovníkov na využívanie sociálnych sietí a porovnať tieto zistenia s obdobím spred troch rokov. V neposlednom rade taktiež charakterizovať vybrané sociálne siete a porovnať možnosti ich využitia. Teoretická časť je venovaná predstaveniu oblasti personalistiky a problematiky získavania pracovníkov, ďalej obsahuje úvod do sociálnych sietí, ich históriu a štatistiky dnešného používania. Nasleduje rozbor možností sociálneho náboru, načo nadväzuje analýza sociálnych sietí Facebook, LinkedIn a Twitter. Obsahom praktickej časti je analýza dát získaných z výskumu, realizovaného formou dotazníku a rozhovoru, medzi pracovníkmi v oblasti HR. Výsledky sú porovnávané s rovnakým výskumom, ktorý bol realizovaný v roku 2012. Z obidvoch častí je potom vytvorený záver, prezentujúci zhrnutie celej práce.Bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi a jejich využitím při náboru nových zaměstnanců. Jejím cílem je posoudit, zda se sociální sítě mohou stát hlavní metodou při náboru zaměstnanců, zjistit názor náborových pracovníků na využívání sociálních sítí a porovnat tyto zjištění s obdobím před třemi lety. V neposlední řadě také charakterizovat vybrané sociální sítě a porovnat možnosti jejich využití. Teoretická část je věnována představení oblasti personalistiky a problematiky získávání pracovníků, dále obsahuje úvod do sociálních sítí, jejich historii a statistiky dnešního používání. Následuje rozbor možností sociálního náboru, načež navazuje analýza sociálních sítí Facebook, LinkedIn a Twitter. Obsahem praktické části je analýza dat získaných z výzkumu, realizovaného formou dotazníku a rozhovoru, mezi pracovníky v oblasti HR. Výsledky jsou porovnávány se stejným výzkumem, který byl realizován v roce 2012. Z obou částí je pak vytvořen závěr, prezentující shrnutí celé práce.This bachelor thesis deals with social networks and their use in recruitment process. The aim is to assess whether social networks can become the main method for recruitment, to find out recruiters' opinion on the use of social networks and to compare these findings with the period of three years ago. Finally, also to characterize the selected social networks and to compare their applicability. The theoretical part is devoted to the introduction of human resource management and recruitment. It also gives an overview of social networks, their history and statistics of today's use. Next part discusses the possibilities of social recruitment followed by analysis of social networks Facebook, LinkedIn and Twitter. Practical part contains analysis of data obtained from interview and questionnaire study carried out among HR specialists. The results were compared to the same research conducted in 2012.
Klíčová slova:
Facebook; HR; LinkedIn; nábor zaměstnanců; sociální sítě; řízení lidských zdrojů; Facebook; HR; human resource management; LinkedIn; recruitment; social networks
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45519