Original title:
Tvorba vizuálního stylu nové značky a návrh e-shopu
Translated title:
Corporate identity of new brand and e-shop design
Authors:
Leksa, Ladislav ; Bubeníček, Jan (advisor) ; Khabirova, Maja (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Náplní této práce je vytvoření nové značky triček s motivy geocachingu. Hlavní cíle představuje tvorba vizuálního stylu a návrh internetového obchodu, práce se však zabývá i dalšími kroky spojenými se vstupem nové značky na trh. Jde především o analýzu konkurence a cílové skupiny. Jedním z dílčích témat je i definování identity značky. Smyslem teoretické části je shrnout pravidla, která jsou směrodatná pro tvorbu praktických výstupů. Praktická část práce se zabývá tvorbou konkrétní značky triček.The goal of this thesis is to establish a new brand making t-shirts for people engaged in geocaching. There are two main objectives - to create brand's corporate identity and to create e-shop design. However, this thesis deals with all the tasks that have to be fulfilled to enter the market, e.g. competition analysis or target group analysis. One of the topics also focuses on brand identity. The theoretical part summarizes rules that are necessary for the practical part. The practical part deals with the creation of the new t-shirt brand.
Keywords:
brand identity; corporate identity; e-shop; positioning; target group; cílová skupina; identita značky; internetový obchod; jednotný vizuální styl; positioning
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46189