Original title:
Marketingové a komunikační strategie Českých aerolinií.
Translated title:
Marketing and communication strategies of the Czech airlines
Authors:
Šötét, Lukáš ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Postler, Milan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce řeší použití marketingových a komunikačních technik společnosti České aerolinie v praxi. Cílem je zjištění, zda jsou nastaveny optimálně a v souladu s tržní pozicí společnosti. V řešení bylo použito metod pozorování v praxi zaměřené zejména na produkt, dotazování specialistů uvnitř podniku, srovnávání s konkurencí z pohledu ceny a některých aspektů kvality produktu a výzkumu trhu provedeného on-line dotazováním. Pro formulované problémy byla doporučena i jejich konkrétní řešení. Výsledkem jejich aplikace má být zlepšení kvality produktu dodávaného cestujícímu a zlepšení vnímání značky ČSA.The thesis deals with a using of marketing and communications techniques by company of Czech airlines in practice. The goal of the thesis is to find out whether those techniques are set optimally in accordance with company's market position. There were used several methods for solution of the problem. Observation focused on the product, interviews with experts inside the company, comparison with the competition especially comparing quality of the product and prices and the market research carried out by on-line questionnaires. There were recommended specific solutions for the problems defined. As the result of their application, improvement of the product supplied to passenger is expected as well as better perception of the ČSA brand.
Keywords:
Airline; Marketing; ČSA; Aerolinie; Marketing; ČSA
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47045