Original title:
Podnikatelský plán - cestovní agentura Vivutour
Translated title:
Business plan - travel agency Vivutour
Authors:
Phan Tat, Toan ; Špička, Jindřich (advisor) ; Slunčík, Peter (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Na teoreticko-metodologickou část a praktickou část. V teoreticko-metodologickém oddílu je vysvětlen smysl a význam podnikatelského plánu. Dále charakterizuji další jednotlivé části, které by měly obsahovat jednotlivé kapitoly, pod body apod. vkaždém podnikatelském plánu. Vpraktickém oddílu se zabývám konkrétním případem cestovní agentury "Vivutour", kdy metodika vprvní etapě je reflektována vybranou strukturou tvorby podnikatelského plánu. Na závěr vyhodnocuji celý podnikatelský plán a rozhodnutí o jeho realizaci.This dissertation is divided into two different parts, which are theoretical and practical. The theoretical part is mainly about what is that really means a business plan as well as specific description for each of the smaller sections included in a business plan. In the practical part, I am going to apply various information and theories, which has been discussed in the first part to analyse the business situation of VivuTour travel agency and therefore provides them suitable business plan. Eventually, the general evaluation and feasibility of the proposed business plan will be found in conclusion section.
Keywords:
Business plan; Porter analysis; SWOT; travel agency; cestovní agentura; podnikatelský plán; Porterova analyza; SWOT
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44012