Original title:
HelpDesk - porovnání systémů a návrh implementace vybraného
Translated title:
HelpDesk - comparison of systems and implementation design of the chosen
Authors:
Fiala, Petr ; Bruckner, Tomáš (advisor) ; Šedivá, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V teoretické části objasním, co je to HelpDeskový systém, principy fungování a jeho uplatnění. Popíši, o čem pojednává metodika ITIL ze strany účelu a využití, včetně popisu důležitých managementů. Přínosem bakalářské práce bude hlavně průzkum českého trhu a srovnání HelpDeskových systémů z pohledu vlastností, ceny, ceny za podporu, pozici na trhu, výhod a nevýhod, licence a dalších důležitých aspektů. V praktické části popíši způsob implementace vybraného HelpDeskového systému, zavedení do společnosti a jeho požadavky na technické vybavení.In the theoretical part, I will explain what is a HelpDesk system, the principles of its functioning and ways of application. I will describe ITIL methodology with regard to its purpose and use including the description of important managements. The benefit of my paper will be the survey of the Czech market and comparison of HelpDesk systems with regard to their properties, price, price of support, position in the market, advantages and disadvantages, licenses and other important aspects. In the practical part, I will describe the way of implementing the selected HelpDesk system, its implementation in a company and technical equipment requirements.
Keywords:
application; HelpDesk; information system; ITIL methodology; request; software; HelpDesk; informační systém; metodika ITIL; požadavek; software
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44754