Original title:
Extenze značky jako součást marketingové strategie projektu Tapi Tea
Translated title:
Brand extension as a marketing strategy of the project Tapi Tea
Authors:
Balík, Lukáš ; Říha, David (advisor) ; Roll, Aleš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je objasnit problematiku extenze značky a navrhnout strategii pro konkrétní značku -- Tapi Tea, která chce využít extenzi jako jednu z konkurenčních výhod a možnost pro nové zacílení. V teoretické části se práce věnuje základním pojmům strategického řízení, brandingu a extenze značky. V praktické části je navržena strategie, která vychází z analýzy výzkumu provedeném na zástupcích rozšířené cílové skupiny.The aim of this bachelor's thesis is to clarify the issue of brand extension and propose a strategy for particular brand -- Tapi Tea. This brand is keen to use the extension as one of the competetive advantage and possibility how to attract a wider audience. The theoretical part of this thesis deals with basic concepts of strategic management, branding and brand extension. The practical part consists of proposed strategy, which is based on specific research with representatives of the new target group.
Keywords:
brand; brand extension; branding; marketing strategy; strategy; branding; strategický marketing; strategie; značka; značková extenze
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43989