Original title:
Identita a image značky AUDI na českom trhu
Translated title:
Identity and image of the brand Audi in Czech republic
Authors:
Figura, Martin ; Průša, Přemysl (advisor) ; Postler, Milan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca sa zaoberá vnímaním značky AUDI na českom trhu. V teoretickej časti je charakterizovaná terminológia týkajúca sa pojmov značka, image a identita. Praktická časť zahŕňa analýzu dát získaných z vlastného prieskumu, ktorý sa snaží odhaliť zhodnosti či nepresnosti vo vnímaní image a identity značky. Zobrazuje skutočnú image značky AUDI a zároveň zisťuje, či došlo k vyvráteniu predsudkov, ktoré o značke AUDI v Českej republike kolujú.Práce se zabývá vnímáním značky Audi na českém trhu. V teoretické části je charakterizována terminologie týkající se pojmů značka, image a identita. Praktická část zahrnuje analýzu dat získaných z vlastního průzkumu, jenž se snaží odhalit shodnosti či nepřesnosti ve vnímání image a identity značky. Zobrazuje skutečnou image značky Audi a zároveň zjišťuje, zda došlo k vyvrácení předsudků, které o značce Audi v České republice kolují.The work deals with the perception of the Audi brand in the Czech market. The theoretical part describes the terminology related to the concepts of brand image and identity. The practical part includes an analysis of data obtained from my own research that seeks to uncover the match or inaccuracies in the perception of image and brand identity. It shows the actual image of Audi and also finds whether the prejudices about the brand Audi which circulate in the Czech Republic were refuted.
Keywords:
Audi; brand identity; brand image; Audi; identita značky; image značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46082