Original title:
Marketingové aktivity ZŠ Česká Ves
Translated title:
Marketing activities of Česká Ves primary school
Authors:
Blišťan, Adam ; Procházková, Markéta (advisor) ; Ohlídal, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na propojení marketingu a základních škol. Na konkrétním příkladu Základní školy v České Vsi ukazuji, že i na základním stupni vzdělávání je důležité, aby se škola zabývala marketingovými aktivitami. Diplomová práce má tři části. V teoretické se zabývám zejména marketingovým mixem, základními principy marketingového výzkumu a analýzou prostředí. V praktické popisuji ZŠ Česká Ves a analyzuji její marketingové aktivity pomocí primárního i sekundárního výzkumu. V úplně závěrečné části navrhuji vylepšení jednotlivých složek marketingového mixu.This master's thesis is focused on connecting marketing and primary schools. Using the primary school in Česká Ves, I demonstrate it is important for school to take marketing activities in mind even on the most basic level of education. Thesis is divided into three parts. In theoretical one I describe marketing mix, basic principles of marketing research and analysis of the environment. Practical part is focused on the Česká Ves primary school and using both primary and secondary marketing research I analyse current marketing activities and marketing mix. In the last part I suggest improvements that school can make to improve components of marketing mix.
Keywords:
education; marketing mix; marketing research; services; marketingový mix; marketingový výzkum; služby; vzdělávání; školství
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45559