Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Vliv zavedení konceptu Corporate Social responsibility a Creaiting Shared Value na spotřební chování zákazníků ve vybrané firmě
Original title:
Vliv zavedení konceptu Corporate Social responsibility a Creaiting Shared Value na spotřební chování zákazníků ve vybrané firmě
Translated title:
The impact of implementation of the concept Corporate Social Responsibility and Creating Shared Value on customer behavior at Nestlé Česko, s. r. o.
Authors:
Krejčová, Jitka ; Plášková, Alena (advisor) ; Novák, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá praktickou implementací konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR) a tvorby sdílených hodnot (CSV), do podnikových činností společnosti Nestlé Česko, s. r. o. Nabízí stručné představení obou zmíněných konceptů, jejich základních principů a postup zavádění. Aplikace je ukázána na společnosti Nestlé, která se v oblasti společenské odpovědnosti a tvorby sdílených hodnot angažuje již dlouhou dobu. Práce poskytuje základní přehled činností a aktivit, které Nestlé dělá. V druhé polovině práce jsou představeny výsledky vlastního průzkumu týkající se nákupního chování spotřebitelů, jejich rozhodování, povědomí o CSR a CSV a znalosti značek zmíněné společnosti. Cílem práce je zjistit, zda zavedení těchto konceptů pozitivně ovlivňuje spotřebitele a zákazníky při nákupu potravinových výrobků společnosti Nestlé.This thesis deals with the practical implementation of the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) and Creating Shared Value (CSV) into the business activities of Nestlé Česko, s. r. o. The thesis offers a brief introduction of the two mentioned concepts, their basic principles and implementation process. The application is shown at Nestlé example, this company is devoting to the area of Corporate Social Responsibility and Creating Shared Value for a long time. The thesis provides basic overview of the Nestlé activities in this area. In the second half of this paper are presented the results of the own questionnaire about customers behavior, their decisions, their awareness of CSR and CSV and brands of mentioned company. The aim is to determine whether the implementation of these concepts positively affects consumers and customers when purchasing food products of company Nestlé.
Keywords:
Corporate Social Responsibility; Creating Shared Value; CSR; CSV; Customer Behavior; Nestlé; CSR; CSV; Nestlé; nákupní chování; společenská odpovědnost organizací; tvroba sdílených hodnot
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45804