Název:
Analýza online marketingovej komunikácie leteckých spoločností
Překlad názvu:
Analysis of online marketing communication of the airlines
Autoři:
Kollárová, Monika ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Petrů, Zdenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Práca sa zaoberá využívaním online marketingu leteckými spoločnosťami, pričom dôraz kladie na sociálne médiá a virálne marketingové kampane. Cieľom práce je identifikácia predpokladov úspešnej online marketingovej komunikácie. V teoretickej časti práce sú charakterizované špecifiká odvetvia leteckej dopravy a uskutočnená PEST analýza leteckej dopravy. Táto časť práce tiež vymedzuje a charakterizuje hlavné formy online marketingu využívané v leteckej doprave. Praktická časť porovnáva pôsobenie vybraných leteckých spoločností na sociálnej sieti Facebook a na video-hostingovom serveri YouTube. Na základe tejto analýzy sú vyvodené zásady pre úspešné pôsobenie leteckých spoločností na sociálnej sieti a tvorbu virálnych a buzz marketingových kampaní.Práce se zabývá využíváním online marketingu leteckými společnostmi, přičemž důraz klade na sociální média a virální marketingové kampaně. Cílem práce je identifikace předpokladů úspěšné online marketingové komunikace. V teoretické části práce jsou charakterizovány specifika odvětví letecké dopravy a provedena PEST analýza letecké dopravy. Tato část práce také vymezuje a charakterizuje hlavní formy online marketingu využívány v letecké dopravě. Praktická část srovnává působení vybraných leteckých společností na sociální síti Facebook a na video-hostingovém serveru YouTube. Na základě této analýzy jsou vyvozeny zásady pro úspěšné působení leteckých společností na sociální síti a tvorbu virálních a buzz marketingových kampaní.The thesis deals with the use of online marketing by airlines, while emphasis is placed on social media and viral marketing campaigns. The aim is to identify the requirements for successful online marketing communication. In the theoretical part the specific features of the airline industry are characterized and PEST analysis of the aviation industry is performed. This part of the thesis also defines and characterizes the main forms of online marketing used in aviation. The practical part compares the activity of selected airlines on the social network Facebook and video-hosting server YouTube. Based on this analysis we draw principles for successful operation of the airlines on social networks and for creating buzz and viral marketing campaigns.
Klíčová slova:
letecké společnosti; online marketing; sociální média; airlines; online marketing; social media
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/46231