Original title:
Podnikatelský plán
Translated title:
Business plan
Authors:
Bartoš, Pavel ; Habrmanová, Blanka (advisor) ; Svobodová, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je vytvoření konkrétního podnikatelského plánu a ověření jeho realizovatelnosti. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, provedeno zhodnocení výběru právní formy podnikání a popsána struktura podnikatelského plánu. Praktickou částí je vytvoření konkrétního podnikatelského plánu pro e-shop nabízející zejména vína, která jsou vyráběny tradičními postupy. Součástí praktické části práce je především analýza konkurence, analýza produktového portfolia, marketingová strategie a finanční plán.The aim of this master's thesis is to create business plan and verify its feasibility. The thesis is divided into theoretical and practical part. First part is theoretical, where all basic concepts, legal forms and structure of business plan are defined. Practical part consists of the business plan for e-shop that is offering especially wines that are made by traditional ways. Practical part consist mainly of analysis of competitors, analysis of product portfolio, marketing strategy and financial plan.
Keywords:
business plan; e-shop; internet business; wine; e-shop; internetový obchod; podnikatelský plán; víno
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46537