Original title:
Porovnání přístupu českých a anglických zákazníků k věrnostním programům
Translated title:
Comparison of attitude to loyalty programmes between Czech and English customers
Authors:
Müllerová, Patricie ; Tahal, Radek (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá zákaznickou loajalitou a věrnostními programy v oblasti nákupu drogistického zboží, oblečení, obuvi a potravin. Hlavním cílem této práce je porovnat přístup anglických a českých zákazníků k věrnostním programům v těchto oblastech. Záměrem analýzy, která je obsažená v praktické části práce, je odhalit, zda se tyto dvě země v přístupu zákazníků k loajalitním programům liší a popřípadě v čem se zákazníci odlišují. Má používání věrnostních programů vliv na loajalitu zákazníků, kdo je více loajální, Češi nebo Angličané? Cílem práce je také zjistit, jak zákazníci své věrnostní programy využívají, jaký typ odměny je pro ně nejpřitažlivější a jaké osobní údaje jsou ochotni při vstupu do programů poskytovat. Vlastní provedená analýza má také za cíl zmapovat, jak si mezi těmito zeměmi vedou multibrandové partnerské programy a mobilní aplikace. Přínosem práce jsou pak marketingová doporučení pro společnosti, které působí na českém a anglickém trhu při tvorbě a případné úpravě věrnostních programů.This work deals with customer loyalty and loyalty programmes in areas of buying chemist goods, clothing, footwear and groceries. The main objective of this work is to compare the approach of English and Czech customers to loyalty programmes in these areas. The intention of the analysis is to discover whether the approach to loyalty programmes in these two countries varies and what are the major differences. Does using a loyalty programme really affect customer loyalty? Who are more loyal, Czech or English customers? The aim is also to find out how customers use their loyalty programs, what kind of rewards are the most attractive for them and what personal information are they willing to provide when they sign up for loyalty programmes. The analysis also aims to pose these same questions to multi-brand partnership programmes and also mobile applications. This work can therefore benefit companies operating in both Czech and English markets to adapt their loyalty programs to be most effective.
Keywords:
Chemist goods; Clothing and footwear; Customer loyalty; England versus Czech Republic; Groceries; Loyalty programmes; Anglie vs. Česká Republika; Drogistické zboží; Loajalita; Oblečení a obuv; Potraviny; Věrnostní programy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46202