Original title:
Možnosti optimalizace životního cyklu zákazníka e-shopu
Translated title:
Methods of customer lifecycle optimisation
Authors:
Hlaváčová, Linda ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Chytilová, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Pokud e-shop stojí o věrné zákazníky, musí s nimi nejdříve začít vztah aktivně budovat. Tato diplomová práce pojednává o metodách, kterými může e-shop začít pracovat na vytváření silného vztahu se zákazníkem a zasadit je do kontextu aktuálních trendů v online marketingu a současných vyspělých komunikačních technologií. Téma optimalizace životního cyklu zákazníka, které leží na pomezí analýzy dat, komunikace, online marketingu a vylepšování firemních procesů, zatím není v ČR příliš rozšířené. A to ani přestože se nejedná o metody, které by byly příliš náročné na osvojení nových nástrojů nebo jiných vstupních bariér. Práce by měla poskytnout provozovatelům e-shopů a jejich marketérům ucelený návod, jak poznatky z oblasti optimalizace životního cyklu zákazníka aplikovat i na svůj e-shop.If the e-shop wants to have loyal customers, they have to begin actively build the relationship with them. This master thesis discusses the methods by which can e-shop start working on building a strong customer relationship and put it in the context of modern trends in online marketing and current advanced communication technologies. Customer lifecycle optimisation which is closely related with data analysis, communication, online marketing and business process improving is not yet very known topic in the Czech Republic. It is so despite the methods aren't difficult to learn new tools or other entry barriers. Master thesis should provide the e-shop owners and their marketers with comprehensive guide how to apply the knowledge about the customer lifecycle to their e-shop.
Keywords:
CLV; customer experience; customer lifecycle; customer-segmentation; e-mailing; e-shop; online marketing; personalisation; RFM; CLV; e-mailing; e-shop; online marketing; personalizace; RFM; segmentace zákazníků; zákaznická zkušenost; životní cyklus zákazníka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44982