Original title:
Marketingová strategie vybraného podniku cestovního ruchu
Translated title:
Marketing strategy of a company in tourism business
Authors:
Havlíčková, Anna ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Indrová, Jarmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Infinit s.r.o. Autorka se v práci zaměřuje především na pobočku Vysočany Bazén a Saunový svět, která je umístěna ve Wellness Hotelu Step. V analytické části autorka užívá následujících metod: situační analýzy, benchmarkingu a SWOT analýzy. V rámci marketingové strategie je pozornost zaměřena na charakteristiku a zhodnocení marketingového mixu zkoumané společnosti. Výsledkem práce je návrh opatření, která by zlepšila stávající situaci pobočky.This Diploma thesis describes the marketing strategy of Infinit Ltd. The author focuses on the Vysočany Pool and Sauna world branch, which is located at the Wellness Hotel Step. In the analytic part the author uses the following methods: situation analysis, bench-marking and SWOT analysis. Within the marketing strategy the author describes the characteristics of the marketing mix. The result of this thesis is to give a suggestion that would improve the current situation of this branch.
Keywords:
marketing mix; marketing strategy; wellness center; marketingová strategie; marketingový mix; wellness centrum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44389