Original title:
Strategie vzdělávání a rozvoje zaměstnanců s využitím nových médií
Translated title:
Strategy in training and development of the company employees with the use of new media
Authors:
Karasová, Martina ; Dvořáková, Zuzana (advisor) ; Cetkovský, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá vzděláváním a rozvojem zaměstnanců společnosti z pohledu využití nových médií a sociálních sítí. Cílem je zhodnocení současného stavu ve vybraném podniku a nástin možného řešení. Ten je proveden na základě rozboru výsledků dotazníkového šetření mezi respondenty. Teoretická část obsahuje charakteristiku různých forem vzdělávání a výklad rozvoje zaměstnanců v organizacích. Rovněž jsou v této části vysvětleny nejdůležitější pojmy z oblasti nových médií a sociálních sítí. Praktická část analyzuje procesy spojené se vzděláváním ve vybrané společnosti. Těžištěm je rozbor údajů získaných pomocí dotazníkového šetření provedeného mezi respondenty. Cílem šetření je identifikovat pohled generace Y na problematiku využívání nových médií a sociálních při vzdělávání zaměstnanců.Diploma thesis is focused on education and development of employees in company with regard to use of new media and social networks. Aim of the thesis is to assess current situation in selected company and outline possible enhancements. Assessment is based on analysis of survey results, which were obtained from chosen respondents. The theoretical part contains the characteristics related to different forms of educations and interpretation of the developments of employees inside enterprise. This part also explains key concepts from the field of new media and social networks. The practical part analyzes processes linked to education in selected company. Centre of the analysis is built upon data obtained from survey results carried out among respondents. The aim of the research is to identify generation Y's view on the issue of the use of new media and social networks in employee education.
Keywords:
e-learning; Education; new media; e-learning; nová média; Vzdělávání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44340