Original title:
Segmentace trhu dětské výživy
Translated title:
Segmentation of Infant Food Market
Authors:
Polášková, Kateřina ; Koudelka, Jan (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je odhalit rozdílnosti, respektive podobnosti, mezi spotřebiteli dětské výživy. Na základě těchto znaků poté odhalit skupiny neboli segmenty. Spotřebitelé uvnitř těchto segmentů jsou co nejvíce homogenní a naopak segmenty jsou navzájem co nejvíce heterogenní. Po odkrytí těchto segmentů je dalším cílem navrhnout marketingová doporučení jednotlivým segmentům. Práce se skládá s teoretické a praktické části. V teoretické části je popsán proces segmentace. Praktické část se zabývá samotným odkrýváním segmentů. Pro výzkum byla použita sekundární a primární data. Bylo využito sekundárních dat z databáze MML-TGI, která byla analyzována prostřednictvím Data Analyzeru. Primární data byla sesbírána dotazníkovým šetřením a následně zpracována v programu IBM SPSS Statistics verze 22. Došlo k odkrytí čtyř segmentů, které byly pojmenovány, popsány a byla pro ně navržena marketingová doporučení.The main goal of my master thesis is to identify differences, or similarities among consumers of infant food. Based on these characteristics were revealed groups, also called segments. Consumers in these segments are as homogeneous as possible, and vice versa the segments are mutually the most heterogeneous. After uncovering these segments is another goal of proposing marketing recommendations to individual segments. The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part describes the process of segmentation. Practical part deals with the uncovering of segments. The research used secondary and primary data. Were used a secondary data from the database MML-TGI, which was analyzed by the Data Analyzer. Primary data was collected by questionnaire survey and subsequently processed in the IBM SPSS Statistics version 22. There has been uncovering the four segments, which have been named, described and suggested marketing recommendation.
Keywords:
cluster analysis; development segment profile; factor analysis; infant food; segmentation; dětská výživa; faktorová analýza; rozvoj profilu segmentu; segmentace; shluková analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44182