Original title:
Politický marketing
Translated title:
Political marketing
Authors:
Hlávková, Lenka ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Postler, Milan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Politický marketing, stejně jako politická věda jsou relativně mladé disciplíny, které se neustále vyvíjejí v kontextu dynamických společenských změn vyvolaných technologickými inovacemi. Diplomová práce má za cíl pokrýt souvislosti mezi politikou, politologií a politickým marketingem a uvést je v praxi na základě rozboru politického marketingu vybrané politické strany. Případová studie se týká parlamentních voleb v roce 2013. Práce rozebírá klíčové nástroje marketingové komunikace a jejich uplatnění v praxi, zvolení správných komunikačních cílů a stanovení vhodné komunikační strategie.Political marketing and political science are relatively young disciplines. Their contemporary shape follows the context of the dynamic social changes, caused by the technological innovation. This thesis should try to cover a range of areas, related to the connection between politics, political science and political marketing. The consistent analysis is supplemented by example from practice of the Czech political party. The chosen case study refers to the parliamentary election in 2013. The thesis introduces key tools of marketing communications and their applications on the market, establishing proper communication objectives and shows, how to choose appropriate communication strategy.
Keywords:
campaign; election; political marketing; politics; kampaň; politický marketing; politika; volby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44410