Original title:
Marketingový význam body image pro generaci Y
Translated title:
Marketing importance of body image for generation Y
Authors:
Barvínek, Jakub ; Koudelka, Jan (advisor) ; Hais, Libor (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá určením významu body image pro generaci Y, jejím cílem je identifikace vnímání body image mladou generací a porovnání tohoto vnímání s komunikovaným body image v reklamních sděleních cílících na příslušníky české generace Y. Pro přiblížení tématu popisuje teoretická část této práce historický vývoj pohledu na ideál krásy, vliv médií na vnímání prvků body image a teoretické uchopení body image pro účely segmentace trhu. Praktická část se zabývá analýzou komunikace vyhodnocením obsahové analýzy reklamních sdělení a popisem postojů generace Y k prvkům souvisejícím s body image a životním stylem cílové skupiny. Postoje cílové skupiny jsou popsány na základě analýzy dat MML -- TGI. Na základě výsledků této práce je možné posoudit důležitost významu složek body image pro cílovou skupinu mladých lidí a interpretovat zjištěné údaje pro účely segmentace trhu a marketingové komunikace.This master thesis deals with the determination of meaning of body image for generation Y. Its goal is to identify the perception of body image by young generation and compare this perception with body image which is communicated via commercial messages focusing Czech generation Y. In the theoretical part of this thesis there is a description of the evolution of beauty ideal, the impact of media on the perception of elements of body image and theoretical conception the role of body image for market segmentation. The analytical part of this thesis deals with the evaluation of communication using content analysis of commercial messages and description of posture of generation Y to the elements related to body image and lifestyle of the target group. The posture of target group is described by analysis MML -- TGI data. Based on results of this thesis it is possible to assess the importance of meaning of individual components of body image for target group of young people and interpret described data for purposes of market segmentation and marketing communication.
Keywords:
body image; marketing; marketing communication; MML - TGI; segmentation; body image; marketing; marketingová komunikace; MML - TGI; segmentace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43934