Original title:
Virtuální sociální sítě a jejich vliv na komunikační strategii podniku.
Translated title:
Virtual social networks and their influence on the communication strategy of a company
Authors:
Dutka, Vladimír ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Hubík, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Účelem této práce je především identifikovat a zhodnotit specifika využívání internetových sociálních sítí v komerční komunikaci a jejich vliv na komunikační strategii firem. Zároveň nabídne stručný rozhled mezi nejpopulárnějšími sociálními sítěmi dneška a náhled na problematiku měření efektivnosti komerční komunikace v jejich rámci. V praktické části pak ukáže přístup k tomuto komunikačnímu kanálu v praxi.The main goal of this thesis is to identify and evaluace specific aspects of using internet-based social networks in the commercial communication, and their influence on company's communication strategy. It also offers a brief overview of the most popular social networks of today and an insight into the efficiency evaluation of campaigns within them. The case study then shows an actual approach to this communication channel.
Keywords:
communication strategy; marketing communication; social networks; komunikační strategie; marketingová komunikace; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23225