Original title:
The Hotel Pricing Strategy
Translated title:
Cenová strategie vybraného hotelu
Authors:
Cibulková, Michaela ; Jenčková, Jiřina (advisor) ; Indrová, Jarmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The main purpose of this thesis is an analysis of pricing strategy of Hotel Imperial and its evaluation, which should results in proposal of changes leading to increase of effectivity and hotel's income. The diploma thesis is divided into four main parts. The first two chapters are devoted to a theoretical description of pricing strategy and distribution channels used in hotel business. The third part is focused on the analysis of hotel itself and its pricing strategy. The final chapter summarises the results and contains the proposal how to improve the pricing strategy based on the results of the previous analysis.Hlavním cílem diplomové práce je analýza cenové strategie hotelu Imperial a její následné zhodnocení, které má vést k návrhům změn, které by přispěly k větší efektivitě a zvýšení příjmů hotelu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První dvě teoretické kapitoly se věnují vymezení cenové strategie a popisu distribučních kanálů využívaných v hotelnictví. Třetí kapitola je zaměřená již na samotnou analýzu hotelu a popisu jeho vlastní cenové strategie. Poslední kapitola zahrnuje návrhy na zlepšení cenové strategie vycházející z předchozí analýzy.
Keywords:
distribution channels; performance indicators; pricing strategy; segmentation; cenová strategie; distribuční kanály; segmentace; výkonové ukazatele
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43241