Original title:
Auto jako kabelka: Kupují spotřebitelé vozy dle aktuálních barevných trendů?
Translated title:
Car as a Purse: Do Consumers Buy Vehicles Based on the Actual Color Trend?
Authors:
Červenková, Tereza ; Stroukal, Dominik (advisor) ; Čermáková, Klára (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce zkoumá existenci barevného trendu v automobilovém průmyslu ve sledovaném období leden 2009 -- prosinec 2013. Každá barva má sestaveny tři modely, které se od sebe liší cenovou kategorií. Výsledky odhalují, že lze prokázat existenci barevného trendu pro určité barvy a to konkrétně pro barvu bronzovou a modrou. Dlouhodobě probíhajícímu trendu na trhu s automobily vévodí barva bílá.This thesis explores the appearance of a trend in paint colors in the automotive industry during the observed time frame between January 2009 and December 2013. Each color scheme applied to three models which differ in their pricing category. The results reveal we can prove the existence of a trend for certain colors, particularly for bronze and blue. The long term trend on the automotive market has shown to be white.
Keywords:
automotive market; consumer behavior; supply; trend in paint colors; automobilový trh; barevný trend; chování spotřebitele; nabídka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43450