Original title:
Využití marketingu v kulturní neziskových organizacích: Art Prometheus, o.s. a Ciant
Translated title:
Application of marketing in nonprofit organizations:ART Prometheus, o. s., CIANT, o. s.
Authors:
Hoffmannová, Petra ; Procházková, Markéta (advisor) ; Stojáková, Karla (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce porovnává využití marketingu ve vybraných dvou neziskových organizacích pohybujících se v oblasti kulturního managementu a produkce; ART prometheus, o. s. a CIANT, o. s. Z teoretických znalostí týkající se marketingového mixu vychází praktická část, kde jsou tyto poznatky aplikovány na již zmíněných organizacích.The thesis compares the application of marketing in the two selected nonprofit organizations that are active in the area of cultural management and production; ART Prometheus, o. s., and CIANT, o. s. The practical part comes from theorethical knowledge which is related to marketing mix, and this knowledge is applied to the above mentioned organizations.
Keywords:
ART Prometheus, o. s.; CIANT, o. s.; marketing and nonprofit organizations; marketing services; marketing tools; ART Prometheus, o. s.; CIANT, o. s.; marketing a neziskové organizace; marketing služeb; marketingové nástroje
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22966