Original title:
Affiliate marketing
Translated title:
Affiliate marketing
Authors:
Žlábek, Michal ; Raška, Ondřej (advisor) ; Kunstová, Renáta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá affiliate marketingem a to zejména z pohledu partnera, ale i z pohledu e-shopu. Cílem je zejména podrobně seznámit s principem fungování affiliate marketingu, jeho výhod/nevýhod pro obě strany a dále rozebrání klíčových bodů pro úspešné nasazení affiliate systému na webové stránky. Poznatky jsou čerpány zejména z mých vlastních dlouholetých zkušeností. Práce je logicky rozdělena do 3 celků - obecné vysvětlení affiliate marketingu, rozebrání některých úspěšných programů v ČR a hlavní zásady použití.This bachelors thesis deals with affiliate marketing, mainly from the partner's point of view, but also from the e-shop's point of view. The aim of this work is to acquaint with affiliate marketing principles, its advantages / disadvantages for both sides and describing key points of implementing affiliate marketing into a website. The majority of written information is gained through my own long-term experiences. The work is logicaly divided into 3 parts: affiliate marketing in general terms, describing succesful programs and sites and the key points of using affiliate marketing.
Keywords:
affiliate marketing; commission sales; sebsite monetization; affiliate marketing; monetizace webu; provizní prodej na internetu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22883