Original title:
Péče o zákazníky v retailingové firmě
Translated title:
Customer Care in Retailing Company
Authors:
Sibřinová, Andrea ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce analyzuje strategii péče o zákazníky společnosti IKEA. V první části jsem se zabývala obecně zákazníkem, jeho definicí, významem, segmentací a také chováním, zaměřila jsem se i na teorii péče o zákazníky. V druhé analytické části jsem popsala a zhodnotila přístup společnosti IKEA k péči o zákazníky a pomocí dotazníku jsem zjišťovala, do jaké míry zákazníci znají služby nabízené společností IKEA, jak je využívají a hodnotí. Získané informace jsem zpracovala a zaznamenala pomocí grafů a tabulek. Na závěr práce jsem uvedla moje doporučení.Bachelor thesis analyzes the strategy of customer care of IKEA company. The first part dealt with customer in general, its definition, relevance, segmentation, and its behavior. I have also focused on the theory of customer care. In the second (analytic) part I described and evaluated the company's approach to the care of customers. Using questionnaires, I examined the extent to which customers are familiar with services which IKEA offers, how often they use them and how they evaluate them. I elaborated and wrote down the results by means of graphs and tables. I proposed my recommendations on the end of my thesis.
Keywords:
customer; customer care; customer satisfaction; marketing research; service; marketingový průzkum; péče o zákazníky; služba; spokojenost zákazníky; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22710