Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Komparace marketingových strategií politické kampaně B. Obamy v jednotlivých státech USA při prezidentské volbě v r. 2008
Original title:
Komparace marketingových strategií politické kampaně B. Obamy v jednotlivých státech USA při prezidentské volbě v r. 2008
Translated title:
Comparison of Barack Obama´s marketing strategies of the political campaign in individual states in presidential elections 2008
Authors:
Novotná, Alena ; Boučková, Jana (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá srovnáním marketingových strategií politické kampaně Baracka Obamy v jednotlivých státech USA při prezidentské volbě v r.2008. Popisuje americký volební systém, ale také charakterizuje voliče pomocí základních socio-demografických ukazatelů, ze kterých je třeba při tvorbě předvolební kampaně vycházet. Práce je zaměřena jak na využívaná komunikační média v průběhu kampaně, tak na způsob jejího financování, tedy především na fundraising. Zabývá se marketingovými strategiemi v jednotlivých státech Unie a dále pak komparací s předním kandidátem konkureční strany Johnem McCainem.The thesis focuses on comparison of marketing strategies of the political campaign in individual states of USA in presidential elections 2008. It describes the American election's system and also defines electors by using basic social-demographical indicators which are crucial when creating the pre-elections campaign. The thesis focuses also on using the communication media during the campaign and also on the the way of financing the campaign itself - above all on fundraising. It describes marketing strategies in individual states and compares them with the candidate of Republican party, John McCain.
Keywords:
election campaign; fundraising; internet; marketing strategy; United States of America; fundraising; internet; marketingová strategie; Spojené Státy Americké; volební kampaň
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22225