Original title:
Analýza využití internetové reklamy typu PPC v konkrétní firmě (Cedar home)
Translated title:
Analysis of internet advertisement type PPC (Pay-Per-Click) in concrete firm (Cedar home)
Authors:
Krausová, Lenka ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Krbec, Lukáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá internetovou reklamou typu PPC (Pay-Per-Click). Je zde uveden ucelený popis této reklamy a její výhody a nevýhody. Zmiňuje se také o metodách analýzy návštěvnosti webů. Jako příklad je uveden systém Google Analytics. Hlavním cílem práce je provedení analýzy internetové reklamy typu PPC v konkrétní firmě. Pro realizaci analýzy jsem si vybrala firmu CEDAR HOME s.r.o., která se zabývá stavbou dřevěných domů.The aim of this bachelor thesis is to present the features of internet advertising. The main type of advertisement in this thesis is called PPC (Pay-Per-Click). There are created and advertised advertising campaigns on concrete project.
Keywords:
advertisement PPC; Google AdWords; Google Analytics; Sklik; Web traffic measurement; Google AdWords; Google Analytics; měření návštěvnosti; reklama typu PPC; Sklik
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/22122