Original title:
Marketingová strategie vybrané outdoorové značky
Translated title:
Marketing strategy of a selected outdoor brand
Authors:
Salátová, Iva ; Průša, Přemysl (advisor) ; Vališ, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce zhodnocuje dosavadní marketingové aktivity české outdoorové značky LOAP společnosti Piccollo s.r.o. Teoretická část se zabývá základními pojmy a vztahy z marketingové teorie - marketingovými koncepcemi, marketingovým mixem, marketingovou strategií a značkovou politikou. Analytická část popisuje outdoorový trh, konkurenci a současnou situaci na tomto trhu. Zhodnocuje dosavadní marketingové aktivity značky LOAP a navrhuje změny a budoucí možná řešení v marketingovém řízení. Součástí je také vyhodnocení dotazníkového šetření, které zkoumalo nákupní chování spotřebitelů sportovního oblečení a také povědomí o značce LOAP mezi spotřebiteli.This thesis deals with present marketing activities of the Czech outdoor brand LOAP. Theoretical part handles basic concepts of marketing theory - marketing conception, marketing mix, marketing strategy and brand managament. Analytical part describes outdoor market, competition on the market and present circumstances on this market. It analyses present marketing activties of the LOAP brand and it suggests alternations and future feasible solutions. Closing part of the thesis includes questionnaire inquiry into consumers buying habits and awareness of the LOAP brand.
Keywords:
LOAP; marketing; marketing mix; marketing strategy; outdoor; LOAP; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; outdoor
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21895