Original title:
Analýza marketingové komunikace v cestovním ruchu
Translated title:
Analysis of marketing communication in tourism
Authors:
Gábrišová, Nikol ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace v cestovním ruchu, konkrétně internetovými stránkami vybraných cestovních kanceláří. V teoretické části popisuji jednotlivá východiska marketingu a marketingové komunikace cestovních kanceláří a zásady pro tvorbu webových stránek. V praktické části pak analyzuji internetové stránky jednotlivých cestovních kanceláří z hlediska dodržování těchto zásad a vybírám nejlépe zpracované stránky.This bachelor work deals with issues connected with marketing communication in tourism, namely internet pages of chosen travel agencies. Individual basis of marketing, marketing communication of travel agencies and principles of creating web pages are all described in the theoretical part. Then, in the practical part, internet pages of individual travel agencies are analysed as far as following the principles are concerned. Furthermore, the best websites are chosen.
Keywords:
marketing communication; travel agency; websites; cestovní kanceláře; internetové stránky; marketingová komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21882