Název:
Varhanní skladby na téma B.A.C.H.
Překlad názvu:
Organ Works on Theme B.A.C.H.
Autoři:
Gricová, Táňa ; POPELKA, Josef (vedoucí práce) ; TŮMA, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Námět k následující práci poskytla myšlenka užití kryptogramu v hudbě. Existuje mnoho kryptogramů, ale budeme se zabývat pouze jedním a nejvýznamnějším, jehož tvar udalo jméno dovršitele barokní epochy. J. S. Bach byl varhaník, proto byl a je dosud inspirací především pro varhaníky. Věnujeme se tedy jen skladbám pro varhany, které užívají jeho kryptogram.
Na základě rozborů několika děl chceme poukázat na různé způsoby práce se stejným tématem a na osobitý styl každého skladatele. Zaměřujeme se na nejznámější autory a jejich díla vytvořené na téma B-A-C-H od období romantismu, tedy od znovuobjevení tohoto barokního génia.
Součástí práce je kompletní seznam skladeb na toto téma, které uvádí publikace K. Beckmanna Repertorium Orgelmusik. Jistě bude pro každého jeho šíře překvapující.Subject for the following work provided the idea of uses cryptogram in music. There are many cryptograms but we will only deal with one and most important, the shape of which gave the name completer of the Baroque era. J. S. Bach was organist and he was and still is an inspiration especially for organists. We deal with the only the compositions for organ which use his cryptogram.
Based on the analysis of several works we want to point out the different ways of working with the same theme and the distinctive style of each composer. We focus on the most famous authors and their works created on the theme B-A-C-H from the Romantic period, i.e. from the rediscovery of Baroque genius.
A part of the work is a complete list of compositions on this theme, which states K. Beckmanns the publication Repertorium Orgelmusik. Its dimension it would certainly be surprising for each.
Klíčová slova:
hudba pro varhany; hudební analýzy; hudební interpretace; hudební tvorba; varhany
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8167