Název:
Problematika negatívnej reklamy a jej využitie v praxi
Překlad názvu:
Problematic of negative advertisement and its use in real life situation
Autoři:
Firkaľová, Melánia ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom mojej práce je definovať reklamu z právneho a etického hľadiska, uviesť príklady negatívnej reklamy, napríklad reklamu s prvkami erotiky alebo volebnú kampaň. Ako prípad z praxe som si vybrala analýzu billboardovej kampane ,,Stop genocíde", ktorá sa vyznačuje svojimi drastickými obrázkami. Analýzu tejto kampane uskutočňujem na základe dotazníka, ktorý som zostavila podľa cieľov, ktoré som si vytýčila. Týmito cieľmi sú zistenia, do akej miery boli respondenti konfrontovaní s danou kampaňou, kde sa s ňou najčastejšie stretávali.Ďalej aké boli ich reakcie pri stretnutí sa s touto reklamou, ako ovplyvnila táto kampaň ich názor na interrupciu a či považujú takúto drastickú kampaň vhodnú na propagáciu na verejnosti.Cílem mé práce je definovat reklamu z právního a etického hlediska, uvést příklady negativní reklamy, například reklamu s prvky erotiky anebo volební kampaň. Jako případ z praxe jsem si vybrala analýzu billboardové kampaně ,,Stop genocíde", která se vyznačuje svými drastickými obrázky. Analýzu této kampaně provádím na základě dotazníku, který jsem sestavila dle vytyčených cílů. Těmito cíly je zjistit, do jaké míry byli respondenti konfrontováni s danou kampaní a kde se s ní nejčasteji setkávali. Dále jaké byly jich reakce při setkání s touto reklamou, jak ovlivnila tato kampaň jejich názor na interupci a jestli považují takto drastickou kampaň jako vhodnou k propagaci na veřejnosti.The idea of my thesis is definition of advertisement in the eye of the law and ethics, to give an examples of negative advertisement, for example advertisement with erotic element or election campaign. As instant from real life situation I have choosen the billboard campaign ,,Stop genocide", which features its drastical photos.Analysis of this thesis I am holding on questionaire, which is based on my point of use.The output is the ratio of exposure of respondents of this campaign, where they see it the most, their reaction, how the campaign influenced their idea about abortion and if such a drastical campaign should be presented to public.
Klíčová slova:
,,Stop genocide"; negativní reklama; právní a etická úprava reklamy; ,,Stop genocide"; law and ethics definitions of advertisement; negative advertisement
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21641